Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Barackos ice tea

mert inni kell!

2015. július 22. - HZsuzsi84

101canon.jpg

A kánikulában az egyik legfontosabb, hogy sokat igyon az ember lánya (és gyerekei). Vízből nem könnyű 2-3 litert meginni, néha jól jön valami olyasmi is, aminek íze is van. Ígérem, ebből nem fog senkinek nehezére esni ledönteni néhány pohárral.

Nagy rajongója vagyok a limonádé minden formájának, de ha valami újra vágytok, akkor csináljatok jeges teát házilag. Nincs agyon cukrozva, mint a bolti ice tea-k és igazi teából van. Csak picit előre kell gondolkozni, hogy a tea ki tudjon hűlni felhasználás előtt! 

Hozzávalók (2 literhez)

  • 1,5 l forró víz
  • 3 filter barackos tea (én most barackos Pickwick ízesített fekete teát használtam, de nyilván barackos gyümölcsteából is lehet)
  • 2 citrom kifacsart leve
  • 2 ek cukor (én nyírfacukrot használtam)
  • fél liter 100%-os szűrt almalé (ehelyett vízzel is hígítható) 
  • a poharakba: jégkocka, citromszeletek és nektarin darabok

A teafiltereket leforrázzuk és pár percig állni hagyjuk, majd a citromlével és pici cukorral ízesítjük, így hagyjuk szobahőmérsékletűre hűlni, majd hűtőbe tesszük. Ha teljesen lehűlt, akkor hozzáöntjük az almalevet (vagy vizet). Felvágjuk a nektarinokat és a citromokat, majd minden pohár aljára teszünk néhány szeletet belőlük, jöhet rá pár jégkocka és már önthetjük is fel a hideg teával.

Ha nincs időnk kivárni a tea lehűlését, akkor van egy gyorsított verzió is: a filtereket csak kevés forró vízben áztatjuk ki, majd felöntjük hideg vízzel, így azonnal fogyasztható lesz. 

img_5308.JPG

 

Szerintem nem érdemes a jeget és a gyümölcsöket az egészbe belerakni, ha frissen a poharakba tesszük, akkor hidegebb is lesz, szebb is és maga a tea meg tovább eláll anélkül, kancsóban hűtőben vígan elvan. Nyári kerti partyk alkoholmentes frissítője. 

img_5310.JPG

Citromos változat: barackos tea helyett válasszatok citromosat, még egy citrom kifacsart leve belemehet és a pohárba nektarin helyett még több citromot, vagy narancs szeleteket tegyetek!

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr37644340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csenge:) 2015.07.22. 19:52:52

Köszi a receptet ma amint megtaláltam meg is csináltam a citromos verzióját. Nagyon jó lett a férjem is dicsérte. Holnap szerintem csinálhatom a következő adagot. :)

HZsuzsi84 2015.07.22. 19:56:09

@Csenge:): de jó! örülök nagyon ! és ez azt hiszem így lesz nyár végéig minden nap :D
süti beállítások módosítása