Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Mascarponéval sült csirkemell

cukkinis sült krumplival

2015. október 12. - HZsuzsi84

img_5924.JPGNem először írok arról, hogy lehet igazán szaftossá és élvezhetővé tenni egy csirkemellet. Egy semleges ízű, száraz húsról van szó, amit mégis gyakran használok, mert a gyerekek szeretik (bárhogy) és ezerféle képpen variálható, gyorsan elkészül és olcsó is. 

A csirkemell sütésnél a legfontosabb, hogy ne szárítsuk ki, erre szuper megoldás például a sütőzacskóban sütés, de most egy jó adag mascarponéval borítottam be az előpirított hús szeleteket, ami nem hogy nem engedi kiszáradni, sőt, kifejezetten szaftos marad alatta a hús. Lehet variálni bárhogy, én most olajbogyóval, paradicsommal és bazsalikommal ízesítettem, de lehetett volna aszalt paradicsommal, kapribogyóval, vagy akár más zöldségekkel is felturbózni.

Tudom, mindjárt itt a tél, és ez egy nyárias étel, de én még nem vagyok hajlandó tudomást venni az előttünk álló fél év hidegről :) Nézzétek el nekem! 45 perc alatt elkészül mindennel együtt! 

Hozzávalók: 

  • 4 csirkemell
  • 1-2 paradicsom, vagy egy marék koktélparadicsom
  • egy marék olajbogyó (én kalamata fajtát használtam)
  • 250 g mascarpone
  • egy nagyobb ág friss bazsalikom
  • só, bors, olívaolaj
  • parmezán
  • köretnek: 4-5 szem krumpli, 1 nagyobb cukkini, rozmaringos citromos fűszersó (itt írtam róla, hogy készítem

A csirkemelleket felezem, hogy ne legyenek olyan vastag szeletek és mindkét felüket sózom, borsozom, majd felforrósított serpenyőben egy kevés olívaolajon körbepirítom őket. Ha a szeletek kaptak egy kis színt, akkor egy sütőtál aljára fektetem őket szorosan egymás mellé. Rászórom az olajbogyót, és a paradicsomot (nagyobb kockákra vágva, a koktélparadicsomot max felezve, de azt akár egyben is lehet hagyni) és rátépkedem a baszalikom felét. A mascarponét elegyengetjük a tetején, sűrű és viszonylag nehéz elkenni, de nem érdemes higítani, mert a saját zsírtalrtalma miatt tökéletesen olvad majd a hő hatására és szépen befedi a húst. 

A tetejére tépkedjük a maradék bazsalikomot és megszórjuk reszelt parmezánnal, 200 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt összesütjük. Pár perc pihentetés után tálaljuk. 

img_5930.JPG

Amíg a hús sül, elkészítjük a köretet. Egy sima párolt rizs is passzol hozzá, de én most cukkinis sült krumplit csináltam hozzá.

img_5929.JPG

A krumplit meghámozzuk és kb 1,5 cm-es kockákra vágjuk (így nagyon gyorsan ropogósra pirul majd), felforrósított serpenyőben egy kevés olívaolajon (nem bő olajban!) kb 10 perc alatt aranybarnára sütjük őket. közben a cukkinit is hasonló méretűre vágjuk, és ha a krumplikockák megsültek, akkor kivesszük és a helyükön néhány perc alatt a cukkinit is megpirítjük (annak jóval kevesebb idő kell, mint a krumplinak, ezért nem egyszerre sütjük őket). A megsült krumpli és cukkini kockákat összekeverjük és a fűszersóval meghintve (mehetne rá petrezselyem is, csak nekem most épp nem volt itthon) tálaljuk a hús mellé. 

img_5934.JPG

img_5935.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr887960532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása