Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Egy német karácsonyi klasszikus: a zimtsterne, azaz fahéjas csillagok

2015. december 18. - HZsuzsi84

img_1642.JPG

Jó, jó, már nem foglalkozom én se mással, csak a karácsonnyal. Egyre többen kérdezitek, hogy én mit szoktam sütni-főzni karácsonykor. Íme az egyik kedvenc aprósütim. Ezek a kis fehér karácsonyi mandulás-fahéjas csillagok a német és svájci karácsonyi asztalok elengedhetetlen tartozékai. 

Évekkel ezelőtt csináltam ilyet először, igazából azért, mert glutén- és tejmentes és a nővérem allergiája miatt kerestem olyan aprósütit, amit ő is ehet. Mielőtt megijednétek, hogy ez valami "mindenmentes vacak", előrebocsátom, hogy én akkor szerelmbe estem a zimtsternevel. Isteni finom mandulás, fahéjas, narancsos, pici  könnyű édes falatkák, és olyan nagyon szépek. Azóta minden évben készítem. Csak azért kockázatos túl sokkal az ünnep előtt nekiesni, mert semmi garancia nincs rá, hogy eláll  marad belőle. 

Hozzávalók:

  • 25 dkg hántolt mandula
  • 15 dkg porcukor
  • 1 nagy tojás fehérje
  • 1 tk akácméz
  • fél tk őrölt fahéj
  • 1 (lehetőleg kezeletlen héjú) narancs finomra reszelt héja  
  • a mázhoz: 1 tojásfehérje, 10 dkg átszitált porcukor, pici narancslé

A mandulát finomra daráljuk, mehet hozzá rögtön a porcukor is, akkor könnyebb finomra őrölni, meg biztosan nem marad a porcukor sem sziklás. Hozzászórjuk a fahéjat, belereszeljük a narancs héját és hozzáadjuk a pici mézet. Ezután összegyúrjuk a tojásfehérjével és porcukorral szórt felületen kinyújtjuk. Egy szokásos lisztes tésztához képest ragacsosabb lesz, úgyhogy akár két réteg folpack között is lehet nyújtani nyugodtan, akkor biztosan nem ragad le. 

Hagyományosan kis méretű csillag formája szaggatják. A mázhoz a tojásfehérjét elkezdjük habbá verni, majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot, míg sűrű máz nem lesz belőle. Egy pici narancslével hígítjuk és bevonjuk a kis csillagokat vele. ÉN szoktam némi arany-ezüst szórócukrot/dekorgyöngyöt szórni rá. 

130 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütjük (sőt, inkább szárítjuk). Ha a széle elkezd színt kapni, kész is. Cél, hogy a máz fehér maradjon rajta és ne barnuljon meg, mert akkor nem is olyan szép és túlságosan ki is szárad. A tepsin hagyjuk kihűlni, majd jól záródó fém dobozba tesszük. 

img_1632.JPG

img_1644.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr598182200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása