Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Minden ami zöld, egy salátában

2016. május 17. - HZsuzsi84

img_7693_photoshop.jpg

A múlt heti Good Food magazinban volt egy hasonló saláta (lóbabbal azt hiszem). És bár szeretem a színes dolgokat, egészen le tud nyűgözni a zöld szín ezernyi árnyalata, nem csak a természetben, hanem a konyhában is. 

Rögtön kedvet kaptam és elővettem mindent a hűtőből, ami zöld. Spárga (szezonjában mindig van itthon), volt egy avokádóm, egy uborkám, a mélyhűtőben mindig van zölsborsó, learattam a fűszernövényeimet (menta, bazsalikom, petrezselyem), és főztem mellé egy kis quinoát. Olívaolajból (az is zöld) és lime levéből kevertem rá egy kis öntetet és már kész is volt. Isteni finom lett. Piros paradicsommal nem akartam "elrontani" a látványt, de a paradicsom ízét kívántam hozzá, így pirított bagett szeleteket dörzsöltem be kis paradicsommal és azt kínáltam hozzá. Egy gyors ebédnek, vagy egy könnyű vacsorának tökéletes. 

Hozzávalók (2 főre):

  • 10 szál zöldspárga
  • 10 dkg zöldborsó
  • fél kígyóuborka
  • 1 avokádó
  • 1 lime
  • olívaolaj, só, bors
  • néhány levél friss menta és bazsalikom
  • 1 csokor petrezselyem
  • 5 dkg quinoa
  • tálaláshoz: bagett szeletek, paradicsom

A spárgák fás végét letörjük és kb 3 cm-es darabokra vágjuk. Sózzuk, borsozzuk, olívaolajjal meglocsoljuk és 200 fokos sütőben kb 15 perc alatt megsütjük. Közben alaposan megmossuk a quinoát és sós vízben megfőzzük. A zöldborsót is forrásban lévő sós vízbe dobjuk, néhány perc alatt blansírozzuk. 

A kígyóuborkát hosszában félbevágjuk és egy kiskanállal kikaparjuk a nedves magos részét, a húsát meg vékonyan felkarikázzuk. A lime levét kifacsarjuk és kb. háromszoros mennyiségű olívaolajjal alaposan kikeverjük, sózzuk, borsozzuk. A saláta összeállítása: a megfőtt quinoát leszűrjük, hozzákeverjük a megsült spárgadarabokat, a leszűrt zöldborsót, az uborkát és frissne felvágjuk az avokádót is. Nyakon öntjük az öntettel és rászórjuk a zöldfűszereket is apróra vágva. Azonnal tálaljuk. 

img_7695_photoshop.jpg

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj!  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr288719572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.04.05. 11:55:39

Iszonyatosan jól néz ki ez a saláta, munkahelyemről írok éppen és valamit össze kell dobnom, sajna fáj a hasam rengetegszer és csak pár ételt tudok enni.
www.ujsagomat.hu/lidl/akcios-ujsag-csutortoktol-04-04-2019/ Glutént kerülöm, laktózt stb. Kipróbálom a termékeket amiket akciósan találtam
süti beállítások módosítása