Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Epres-citromos pavlova

desszertálom

2016. június 06. - HZsuzsi84

img_7862_photshop.jpg

Én határozottan azon az állásponton vagyok, hogy a szemet is etetjük, nem csak a szánkat. Ez a desszerteknél pláne igaz. Ha egy desszert amellett, hogy finom, még szép is, akkor dupla siker. A pavlova egy hálás desszert, nem kell hozzá nagy kézügyesség, hogy gyönyörség készüljön belőle. 

Az alapja egy kívül ropogós, belül puha tojáshab (megsütve) rajta lágy tejszínhab, egy kis lemon curd-del márványozva (citromkrém), és a mennyei eper. Epermenta levelekkel díszítettem. Ha valaki a habcsókról a kőkemény porzó habkarikákra asszociálna véletlenül, akkor gyorsan verje ki a fejéből, ez egy egész más műfaj! 

Hozzávalók:

  • 3 tojásfehérje (szobahőmérsékleten, úgy könnyebb felverni)
  • 18 dkg porcukor
  • 1 csapott ek. keményítő
  • 1 ek. ecet (10%-os)
  • 2,5 dl tejszín
  • 2 ek. mascarpone 
  • fél vanília rúd
  • 3 tk. porcukor
  • 1-2 kanál lemon curd (lehet bolti is, de én így készítem). 
  • eper
  • díszítéshez: epermenta levelek 

A tojásfehérjéket vagy keverőgépben, vagy kézi robotgéppel verni kezdjük, és amikor már habosodik, de még nem kemény, akkor elkezdjük kanalanként hozzáadni a porcukrot. Sok helyen azt írják, hogy minden kanál után 2-3 percig verjük, én ennyit sosem várok (kézi robotgépnél legalábbis és porcukornál, a kristálycukor lassabban oldódik fel a tojásfehérjében, akkor igaz lehet), de a lényeg, hogy kemény, szinte vágható, fényes masszát  kell kapjunk a végén, ami egyáltalán nem folyik, hanem megáll szépen magában. Az utolsó adag cukor után hozzáadjuk a keményítőt és az ecetet is, ettől lesz a megsült tojáshab belül puha, míg kívül ropogósra sül. 

A masszát egy sütőlappal borított tepsire kanalazzuk és megpróbáljuk szabályos kör alakúra szétkenni (akár elő lehet rajzolni), én kb 20 cm átmérőjűre kentem ezt a mennyiséget, Érdemes a közepére egy kis mélyedést csinálni és a szélét magasabban hagyni, hogy a krém majd szépen megálljon benne. 

120 fokra előmelegített sütőben 70 perc alatt megsütjük, majd ha a sütési idő lejárt, a sütő ajtaját résnyire nyitva kitámasztjuk és benne hagyjuk kihűlni teljesen a pavlova alapot. 

Közben felverjük a habot. Sokaknak nagy mumus a habverés, nekem van egy bevált módszerem: a jó hideg tejszínt (30%-os zsírtartalmú) elkezdem verni, és amikor már kezd habbá válni, de még nem elég kemény, akkor adok hozzá 2 kanál szobahőmérsékletű mascarponét, ez a tejszín zsírtartalmát egy kicsit megdobja, és rögtön gyönyörű keményre lehet vele verni a habot. Sőt, még össze sem esik. Tökéletes! Fél vaníliarúd kikapart magjait és 3 tk. porcukrot is adunk hozzá a vége felé. 

A kihűlt tojásos alapra kenjük a tejszínhabot, néhány kiskanál lemon curd-del elmárványozzuk majd rákanalazzuk az apróra vágott epret, amit előtte összekevertem egy leheletnyi porcukorral és egy facsarintásnyi citrommal, így egy kis levet ereszt és azzal is megcsöpögtethetjük a habot, hogy még szebb legyen. Mentalevelekkel díszítjük. 

img_7866_large.JPG

img_7869_large.JPG

img_7886_large.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr858784168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

#audreyfoody 2016.12.06. 23:03:08

Gyönyörű :) Az egyik kedvenc desszertem, karácsonyra is tervbe van véve. Legutóbb fahéjas szilvás gránátalmás szószt készítettem a tetejére :)
süti beállítások módosítása