Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Brownie karácsonyfa

egy egyszerű brownie karácsonyi kivitelben

2016. december 14. - HZsuzsi84

brownie.jpg

A brownie karácsonyfa műfaját nem én találtam fel (sajnos, mert elég jó ötlet) :) évek óta tele van vele az internet. Számos külföldi oldalon láttam már a kis háromszögekre vágott, karácsonyfának öltöztetett browniekat. Magyarországon először Vrábel Krisztánál.  

De annyira tetszik, hogy évek óta ilyet viszek az ovis karácsonyra. Másodpercek alatt szokott elfogyni (nem túlzok!). Így volt ez ma is, Marci első iskolai karácsonyi ünnepségén. A Facebook oldalamon azonnal követelni kezdték a receptet, bár nem gondoltam, hogy érdemes egy brownie receptet leírni, mert nincs benne semmi újdonság, de annyian kérték, hogy nem lehet nemet mondani. Íme az én brownie karácsonyfám receptje: 

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 15 dkg nádcukor
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg étcsokoládé (min. 60%-os)
  • 5 dkg darált mandula
  • 5 dkg kakaópor
  • 5 dkg liszt (én most gluténmentes verziót csináltam, így kukoricalisztet használtam)
  • egy ek. narancslikőr
  • fél rúd vanília
  • 1 csipet só
  • díszítéshez: porcukor, zöld ételfesték (én gél állagút használok), fél narancs leve, cukorgyöngyök, liofilizált gyümölcsök, drazsé, kókuszreszelék, stb. (a fenti képen így látható). VAGY: 1 tojásfehérjéből és 15 dkg porcukorból vert cukormáz szintén zöldre színezve. Az alábbi képen ez a verzió van. 

img_0436.JPG

A vajat és a csokit gőz fölött összeolvasztjuk. Az egész tojásokat a cukorral és egy csipet sóval habosra keverjük, majd belecsurgatjuk a vajas csokit, hozzáadjuk a narancslikőrt és a vaníliát, majd elkeverjük a szárazanyagokkal. Sütőpapírral borított sütőlapon (35x35 cm-es) 180 fokon 12 perc alatt megsütjük. Ha kihűlt, a széleit levágjuk, hogy szabályos legyen. Három párhuzamos vágással 4 részre osztjuk, majd a csíkokat 8 egyenlő szárú  háromszögre vágjuk. Így összesen 32 darab lesz belőle. Elég kiadós. 

A díszítéshez kb 10 dkg porcukrot (de nem mértem, csak kanalaztam) átszitálunk és hozzáadjuk az ételfestéket, meg a narancslevet cseppenként, így sűrű cukormázat keverünk belőle. Nyomózsákba, vagy műanyag habkinyomóba töltjük és cikkcakk vonalban díszítjük a háromszögeket. Ízlés szerint ragaszgatunk bele cukorkát, drazsét, liofolizált gyümölcsöt.  

img_8975_large.JPG

img_8997_large.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5412048471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása