Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

A bolti macis piskóta isteni házi változata

benne marcipános csokikrémmel

2014. november 29. - HZsuzsi84

IMG_1233.JPG

A gyerekeimnek igen ritkán veszek bolti édességet (talán a Túró Rudi az egyetlen állandó kivétel), de azzal a bizonyos macis-piskótával (azt se én vettem nekik) már találkoztak és hát milyenek a gyerekek, mindegy, hogy fűrészporízű morzsálódós piskótáról van szó, a maciforma elvarázsolja őket :) A külcsín sokat számít!

Van egy maciformás muffin-tepsim (ugyanúgy 12 mélyedés van benne, csak maci formájúak), és ebben terveztem rekonstruálni a kis "Dörmiket". 

Lehetne egyszerű piskótatésztából is csinálni, simán javaslom! De én most egy picit masszívabb és ízesebb verziót választottam, a franciák közkedvelt kagyló alakú sütijét, a madeleine-t. A tésztája egy kevert vajas piskóta tészta (a tojásokat nem kell szétválasztani és olvasztott vaj megy bele), és rengeteg reszelt citrom és narancshéj. Ettől olyan illatos lesz az egész, hogy csak na!

Tölteléknek egy marcipános csokikrémet csináltam hozzá, de sűrű lekvárral, vagy bolti mogyorókrémmel is meg lehet tölteni simán. Mivel ezek most az ovis karácsonyi vásárra készültek, ezért celofán zacskóba csomagoltam őket, szerintem cukik lettek: 

10833824_671756006277416_2045067690_n.jpg

Hozzávalók: 16 db-hoz (a forma 12 db-os, így két adagban sütöttem)

  • 3 tojás
  • 90 g cukor
  • 100 g olvasztott vaj
  • 155 g finomliszt
  • 1 narancs és 1 citrom reszelt héja 

A tojásokat a cukorral fehéredésig verjük, aztán óvatosan belecsorgatjuk az olvasztott vajat (közben folyamatosan keverjük), majd beleszitáljuk a lisztet és hozzákeverjük a reszelt citrushéjakat is. 

Formába kanalazzuk (nem szabad teletölteni, mert megnőnek). 

200 fokra előmelegített légkeveréses sütőben, 10-12 perc alatt sülnek készre. Rácson hagyjuk kihűlni őket. 

Egy recés késsel lapjával félbe vágjuk és megtöltjük a választott töltelékkel. Porcukorral is meghinthetjük.

Én 5 dkg étcsokit gőz fölött összeolvasztottam egy löttyintésnyi tejszínnel (nem mértem, de tényleg nem volt sok, az állagát kell figyelni!), és reszeltem bele egy kis marcipánmasszát. Kíméletesen összeolvasztottam. Ha túl híg, akkor rakjatok bele még csokit, vagy marcipánt, ha sűrű, akkor tejszínt. Ha a kívánt kenhető állagot sikerült elérni, akkor hagyjuk picit kihűlni.

10819733_671755956277421_2002674616_o.jpg

Bezacskózva remek ajándék akár a Mikulás csomagba is (üzenem az öregnek ;))

10833824_671756362944047_2055317658_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr346942547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schwarczkopfné Sommer Zsuzsa 2014.12.04. 18:14:56

Szia! Az érdekelne hol vetted a macis muffin formát?Nagyon jól hangzik a recept, az unokám éppen most szokna rá a bolti változatra.Szeretném őt meglepni házi macisütivel.Kerestem az interneten, de nem találtam sehol. Köszi Zsuzsa

HZsuzsi84 2014.12.04. 20:42:14

@Schwarczkopfné Sommer Zsuzsa: A formát sajnos évekkel ezelőtt vettem, egyébként az Auchanban, ahol mai napig sokszor látok mindenféle formás tepsiket, érdemes megnézni.
süti beállítások módosítása