Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Vaníliás krémtúró

gyerekkorunk finomsága

2015. március 06. - HZsuzsi84

img_2856.JPG

Volt a hűtőben egy doboz, lejárati időhöz közeledő túró, és gyorsan összedobtam belőle gyerekkorunk egyik nagy kedvencét, a vaníliás krémtúrót. Nem rég megláttam a boltban az ismert lapos szögletes dobozos krémtúrót és  nosztalgikus hangulatba kerültem tőle, vettem egyet. Szerintem kb. 20 éve nem ettem. És megállapítottam, hogy finom, finom, de nagyon édes. 

Házilag elkészítve persze igazi vaníliás, nem nagyon édes és még a mazsola is kihagyható belőle, ha valaki nem szereti :) Én gyerekkoromban nem rajongtam a puha felpuffadt kis mazsola szemekért, de manapság már nem hagyom ki belőle, sőt egy kis rummal is megfejelem :)

Elkezdtem keresgélni a neten és eléggé meglepett, hogy a házi vaníliás krémtúró receptek nagy része zacskós pudingport használ hozzá, hát szerintem az nem az igazi, és annyi idő alatt, míg egy pudingot megfőzünk, simán meg lehet csinálni nyersanyagokból is a vaníliakrémet. Szerintem összehasonlíthatatlan! 

Hozzávalók:

  • 2 tojás sárgája
  • 3 ek. cukor
  • egy csipet só
  • 2 dl tej
  • fél vanília rúd
  • 1 citrom finomra reszelt héja
  • 25 dkg krémes állagú túró (vagy ha csak morzsás állagút kaptok, akkor érdemes szűrőn átpasszírozni) 
  • egy marék mazsola, egy löttyintésnyi rum/konyak

A tojások sárgáját fehéredésig keverjük a cukorral és egy csipet sóval, közben feltesszük a tejet melegedni a vanília rúd kikapart magjaival. A citrom héját is belereszeljük, a hő hatására még jobban kijönnek az aromái. 

A forró vaníliás-citromos tejet folyamatos kevergetés mellett a felhabosított cukros tojássárgájához adjuk, majd mehet az egész vissza az edénybe, és pár perc alatt besűrítjük. Fóliát borítunk a felületére, hogy ne bőrösödjön meg, majd félretesszük. A kihűlt vaníliakrémet botmixer segítségével krémesre keverjük a túróval. Érdemes tényleg botmixert/turmixgépet használni és nem robotgépet, mert akkor lesz igazán krémes állagú. 

Ha szeretnénk hozzákeverjük a mazsolát, amit én egy löttyintésnyi rum helyett konyakkal (mert az volt itthon) és egy facsarásnyi citromlével összeforraltam, majd leszűrtem. 

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr137231795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása