Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Epres citromos fehércsokihabos torta

2016. június 13. - HZsuzsi84

torta.jpg

Marci 6. szülinapjára eddig 4 tortát készítettem (az oviba, itthonra, és két családi ünneplése), és a zsúrja még hátra van. :) Mindig konkrét elképzelései vannak, hogy milyen tortát szeretne, és sosem ugyanazt kéri. Én meg igyekszem teljesíteni a kívánságát. Idén azt mondta, hogy sok eper, és kevés piskóta, sok krém. Igazából pohádesszertet kéne neki csinálni, mindig kieszi a krémet a tészta rétegek közül. De az meg nem torta, ezért csináltam a pavlovát is, és ez a citromos-tejszínes fehércsokihabos torta és emiatt született. 

Az alján egy vékony kakós piskóta, rajta eperlekvár, majd egy vastag tejszínes-fehércsokis réteg, ami a zselatintól tart, és a tetejére epres zselét csináltam. Sikere volt, az ünnepelt eltüntette az egész szeletét :) 

Hozzávalók

a piskótához:

  • 3 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 4 dkg liszt (én rizslisztet használtam, és akko gluténmentes) 
  • 2 dkg holland kakaópor

a krémhez:

  • 3 dl tejszín
  • 2 ek mascarpone
  • fél rúd vanília
  • 4 lap zselatin
  • 10 dkg fehércsoki 
  • 2 ek lemon curd (bolti, vagy házi

tetejére:

  • eper, eperlekvár
  • 2 zacskó piros tortazselé

Gyorsított piskótát sütöttem, 23 cm-es formában.

Az egész tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd beleszitáljuk a lisztet és a kakaót meg egy csipet sót, elkeverjük és 180 fokos sütőben kb 15 perc alatt készre sütjük.

A zselatinlapokat hideg vízbe áztatjuk, majd a fehércsokit gőz fölött összeolvasztjuk kb 1 dl tejszínnel. A többi tejszínt habbá verjük, amikor még nem kemény, de már habosodik, akkor hozzáadjuk a mascarponét és a lemon curd-öt, meg a vaníliát, így verjük kemény habbá. A beáztatott zselatin lapokat kinyomkodjuk és kézi habverővel alaposan elkeverjük a tejszínes fehércsokiban, majd az egészet összeforgatjuk a citromos tejszínhabbal. 

A kihűlt piskóta köré tortakarikát teszünk, megkenjük eperlekvárral, majd eloszlatjuk rajta a krémet. Néhány órára a hűtőbe tesszük. Ha már megdermedt a teteje, akkor elrendezzük rajta az eper szeleteket és elkészítjük rá a tortazselét. A tortazseléhez én cukrot nem szoktam adni, csak 100%-os almalével készítem el, így finomabb lesz, egy marék epret leturmixolok és azt is a zseléhez keverem, majd az egészet összeforralom, átszűröm egy szűrőn és ha már nem forró, de még folyik, ráöntöm a tortára. Mehet vissza a hűtőbe, míg a zselé megszilárdul. 

img_8021_large.JPG

Gyönyörűen szeletelhető. 

img_8037_large_3.JPG

 Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr378806298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása