Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Sült túrótorta

méghozzá gluténmentesen

2018. február 28. - HZsuzsi84

_20180226_084927.jpg

Anyukámtól az esküvőmre kaptam egy kézzel írt szakácskönyvet, amibe összegyűjtött egy csomó családi receptet, azóta is ebbe körmölöm le azokat a recepteket, amit valakitől kaptam, kipróbáltam vagy kikísérleteztem (és mondjuk nem lett belőle azonnal blogposzt). Anyu egyik kolléganője sült túrótorta receptjét azóta nem csináltam meg, hogy egyszer felírtam, pedig mindigis tudtam, hogy szuper cucc. Most hétvégén, a húsleves után tökéletes második fogás lett belőle: langyosan, házi baracklekvárral. Ízélményben a rizskoch és a sajttorta között van, de az elkészítése még azoknál is egyszerűbb. Az eredeti receptben szárazanyagként gríz szerepel, amit én önkényesen kukoricadarára cseréltem, hogy gluténmentes legyen. Tökéletesen működött. (Sajnos afényképezőgépem memóriakártyája sérült, így elvesztek a szép kis képek, amit csináltam róla. Egy telefonos van, hogy azért lássátok miről bszélek.) 

Hozzávalók:

  • 4 tojás
  • 5 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor + 1 tk vanília kivonat (vagy 1 vaníliarúd)
  • 500 g túró (nekem csak 450 g volt itthon és úgy is tökéletes lett)
  • 1 citrom reszelt héja (lehetőleg kezeletlen héjú)
  • 1 nagy pohár tejföl 
  • fél csomag sütőpor (6 g, kb. 2 tk)
  • 9 ek kukoricadara (vagy gríz, de akkor nem gluténmentes)
  • 1 marék mazsola vagy kandírozott citrushéj
  • 1 csipet só
  • a tálaláshoz: porcukor, baracklekvár

Az egész tojásokat egy csipet sóval, a cukorral és a vaníliával habosra keverjük, majd hozzáadjuk a túrót, a tejfölt, a citromhéjat és a sütőporral elkevert kukoricadarát is. A megmosott mazsolát a masszába forgatjuk, majd sütőpapírral bélelet tortaformába (23 cm ámérőjű) öntjük. 165 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 1 órán át sütjük. Amikor elkezd barnulni a teteje, alufóliával letakarjuk és úgy sütjük készre. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy elkészült-e. Ha langyosra hűlt, porcukorral megszórjuk és baracklekvárral tálaljuk. 

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr5613700306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása