Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Medvehagymakrémleves

örök tavaszi kedvenc

2018. április 20. - HZsuzsi84

medvehagymakremleves.jpg

Nem telhet el tavasz jó pár adag medvehagymakrémleves nélkül, de eddig nem gondoltam, hogy le kéne írnom a receptjét, hisz annyi van belőle az interneten. Aztán az elmúlt napokban annyian kérdezték, hogy én hogy készítem, hogy gondoltam, mégiscsak megér egy bejegyzést. 

Még egy átlagos krémlevesnél is gyorsabb, hisz alig van benne valami, aminek meg kell puhulnia és már mehet is a turmixolás. Ízesíteni se kell nagyon, mert a medvehagyma annyira karakteres, hogy sima vízzel is nagyon finom lesz a végeredmény (azért én zöldségalaplével, vagy maradék húslevessel készítem, úgy még gazdagabb ízű!). 

Nálunk a gyerekek is imádják! 

Hozzávalók 4 személyre:

  • 1 nagy csokor medvehagyma
  • 1 fej hagyma
  • 3 szál újhagyma
  • só, bors
  • 1 l zöldségalaplé vagy maradék húsleves vízzel higítva
  • 1 nagyobb krumpli
  • vaj
  • olívaolaj
  • 1 marék dió
  • 1 dl tejszín

A felaprított hagymát és felkarikázott újhagymát vaj és olívaolaj keverékén megdinszteljük, majd felöntjük az alaplével, beledobjuk az apróra vágott krumplit (ettől még krémesebb lesz majd a leves) és felforraljuk. A medvehagymát kicsit feldaraboljuk, beledobjuk a levesbe, sózzuk, borsozzuk. Ha a krumpli megpuhult, átszedjük az egészet egy turmixgépbe (ha nem fér bele, két részletben), majd egy darabka vajjal és a tejszínnel pár perc alatt krémesre turmixoljuk. (Érdemes tényleg turmixgéppel és nem botmixerrel, sokkal krémesebb, szebb lesz az állaga!)

A tetejére piríthatunk kenyérkockát is (a gyerekeknek azt szoktam), de én a vajon pirított dióra szavazok. A diót durvára vágjuk, száraz serpenyőben kicsit megpirítjuk, majd egy evőkanál vajat alá dobunk, összepirítjuk és tálalásnál ezt szórjuk a leves tetejére. 

medvehagymakremleves.jpg

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr8013850850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása