Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Egy abbahagyhatatlan nassolni való: diós-mazsolás zabpelyhes keksz

2014. október 17. - HZsuzsi84

IMG_3333 (Large).jpg

Én kekszes vagyok, ezt írtam már. És azt is megígértem, hogy fogok még keksz recepteket hozni. Íme az egyik kedvencem: zabpehellyel, mazsolával, dióval, kókuszreszelékkel, nádcukorral, mézzel. Az elkészítése pofonegyszerű, két edényes szupersüti. Az egyik edényben összeolvasztjuk a nedves hozzávalókat, a másikban összekeverjük a szárazanyagokat és aztán vegyítjük a kettőt. Még robotgép sem kell hozzá, csak egy kanál. Elronthatatlan, ígérem!

A jól bevált recept hozzávalói (jó nagy adag, kb. 48 db): 

szárazanyagok
• 225 g liszt 
• 140 g zabpehely
• 50 g kókuszreszelék
• 140 g dió durvára vágva
• 100 g mazsola

„nedves” hozzávalók
• 140 g vaj
• 200 g nádcukor
• 6 ek. méz (én gesztenyemézet használtam, ami nagyon ízes, kicsit "juharszirupos" aromájú
• 2 ek. forró víz
• 1 tk. szódabikarbóna

IMG_3348 (Large).jpg
Egy tálban vegyítsük össze a száraz anyagokat. Egy kisebb edényben olvasszuk össze a vajat a cukorral és a mézzel, majd a forró vízben elkevert szódabikarbónát is adjuk a keverékhez. Öntsük hozzá az egészet a száraz anyagokhoz és jól keverjük össze. Sütőpapírral borított sütőlapra adagoljuk a masszát, kb. 1 evőkanálnyit. Nedves kanál hátlapjával kicsit lapítsuk el a kupacokat és légkeveréses sütőben 160 fokon kb. 10 perc alatt süssük aranybarnára. Sülés közben én le szoktam nyomni néha a kekszeket, hogy szép laposra süljenek, de persze az sem baj, ha kicsit felpuffad (ha valakinek úgy tetszik). 

Nem szabad túlsütni (mint általában semelyik kekszeket), mert akkor kiszárad és kemény lesz. A sütőből kivéve pár percig állni hagyjuk a tepsin, majd rácson teljesen kihűtjük. Jól záródó fém dobozban sokáig eláll (bár erre nem szokott szükség lenni), de jól fagyasztható is.

IMG_3362 (Large).jpg

És szuper gasztroajándék lehet belőle, sokkal menőbb, mint egy doboz bon-bon. Sőt, még jótékonysági sütivásárra is remek tipp, bezacskózva, felcímkézve, mi is vittünk már ilyet az oviba, nagy volt a sikere. 

 IMG_33532 (Large).jpgFotók: Fördős Péter 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr706796819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

meggybefőtt 2014.11.09. 15:10:11

Na most csináltam meg,szuper úgyhogy gondoltam megköszönöm:kösz:)

HZsuzsi84 2014.11.09. 15:55:58

@meggybefőtt: jajj de örülök! szuper! :)

nyuszifül8 2015.04.12. 20:10:08

óóóó de szuper ez a recept! korábban már próbálkoztam egyszer egy másik recepttel, de vállalhatatlan lett a végeredmény. na de most! nem volt itthon sajnos dió, úgyhogy csokit tettem bele helyette, a mazsolát pedig aszalt vörösáfonyára cseréltem... istenifinomlett. köszinagyon!

HZsuzsi84 2015.04.13. 15:42:47

@nyuszifül8: Nagy öröm ezt olvasni! :)
süti beállítások módosítása