Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Csirke nuggets és házi ketchup, nem a mekiből!

nem csak a gyerekek fogják imádni!

2015. augusztus 10. - HZsuzsi84

img_6738.JPG

Régóta foglalkoztatott a csirke nuggets házi elkészítése. A gyerekek, amikor még nem rendelkeznek az összes fogukkal, akkor a hús rostjait nehezen rágják el, megrágás nélkül lenyelni a húst meg nem egészséges. A nuggets ugye nem darált húsból van, hanem a színhús van benne aprítógépben péppé zúzva, így az "előrágás" megtörténik, az íze mégsem fasírtszerű, hanem teljes a hús-élmény. A gyerekek imádják! 

Igazi menő kaja, amit akár kézzel is lehet fogyasztani, beletunkolni egy kis házi ketchupba és hamm! Most krumplikarikákat és vajbabot sütöttem hozzá, meg egy fokhagymás joghurtos mártogatóst is összedobtam. Addiktív úgy ahogy van! 

A házi ketchup cukormentes, meg kb. mindenmentes: paradicsom és aszalt füge van benne, az állaga meg olyan lesz, mintha most nyomtátok volna ki a flakonból, tényleg!!! :) 

A nugetts megformázása kicsit macerás, de ha már egyszer nekiáll az ember, simán lehet nagyobb adagot csinálni: a mélyhűtőben panírozott formában eláll, csak előkapunk pár szemet bármikor, és már mehet is az olajba és kész a frissen sült nuggets. 

Hozzávalók a nuggetshez: (kb. 20 darabhoz)

img_6725.JPG

  • 4 csirkemellfilé (vagy akár csirkefelsőcombfilé, az ízesebb, csak az barnább hús, nem lesz ilyen fehér) 
  • 2-3 dkg reszelt parmezán (a szárazabb csirkemellet szaftosabbá teszi, egyébként nem érződik benne)
  • citrom
  • só, bors
  • esetleg egy pici világos szójaszósz (remekül ízesíti, de a sötét nem jó, mert csúnya színe lesz tőle)
  • a panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa (akár panko morzsa, ha túl durva darabok vannak benne, akkor picit le lehet darálni előtte) 
  • a sütéshez: olaj

A húst felkockázzuk és aprítógépbe tesszük: pépesre zúzzuk. Sózzuk, borsozzuk ráfacsarunk egy pici citromlevet és belereszeljük a parmezánt is, még egyszer összekeverjük. A masszából kis "vese formájú" nugget-eket formázunk kézzel, majd klasszikus módon bepanírozzuk. 

img_6722.JPG

Forró olajban kisütjük. Akár sütőben is lehet sütni, akkor olajjal bespricceljük a felületüket és úgy sütjük meg. Kicsit szárazabb lesz, de természetesen egészségesebb, mint az olajban sütés. 

img_6733.JPG

Hozzávalók a ketchuphoz: 

img_6728.JPG

  • 1 doboz (400 g) natúr passszírozott pradicsom (passata), (nyilván frissből még jobb lenne, de az sokkal melósabb) 
  • kb. 12 szem aszalt füge
  • só, bors
  • 1-2 ek vörösborecet
  • némi türelem a paszírozáshoz 

Az úgy volt, hogy Vrábel Krisztának (Dolce Vita blog) olvastam olyan házi ketchup receptjét, hogy mazsolát turmixol össze nyersen passzírozott paradicsommal. Gyors megoldás, ha hirtelen valami ketchup szerű kell. Innen jött az aszalt gyümölcs ötlete a ketchup-témához. 

Tavaly a szüleim Horvátországból hoztak jó kis dalmát aszalt fügét, egy nagy zacskóval, amit magában csak én szeretek a családból, így ettem, ettem, de aztán meguntam és a hűtőben pihent egy éve a maradék. Semmi baja nem lett, a természetes cukortartalmának köszönhetően nem igen tud megromlani, de kőkeményre száradt. Tervezgettem már egy ideje, hogy valamit kezdeni kéne vele. És akkor jött az ötlet, hogy mi lenne, ha ezzel édesíteném és sűríteném a ketchupot? Egy edénybe beleöntöttem a paradicsomszószt, beledobáltam a fügéket, sóztam, borsoztam, és kb. negyed óra alatt összefőztem, míg a fügék teljesen megpuhultak benne.  A tűzről levéve botmixerrel simára pürésítettem. Belekevertem a vörösborecetet (közben érdemes kóstolgatni, hogy az édes-savanyú arány tökéletes legyen. Semmi más nem kell bele! A fekete leves ezután következik, hogy igazán selymes krémes ketchup állaga legyen, a fügék apró kis magjai ropognak a fogak alatt, így át kell passzírozni egy szűrőn. Először egy nagyobb lyukún nyomkodtam át, az gyorsabban ment, de a magok fele még azon is átment. Aztán fogtam egy egészen finom teaszűrőt, azon keresztül már tökéletes állagú lett, csak nagyon macerás volt a dolog. De megérte a végeredmény. Tényleg tökéletes lett. Az ízek 1 nap hűtőben állás után érnek össze teljesen. Akkor már elég nehéz megmondani mi is van benne. Egyszerűen annyira finom és szuper az állaga, hogy sírtam! Semmi cukor, semmi aroma, semmi tartósítószer! Aszalt sárgabarackkal is simán működhet, akkor még a mag-macera sincs. 

A krumplit csak hajszálvékonyra karikáztam és forró olajban ropogósra sütöttem. 

img_6726.JPG

A babnak a száras végeit levágjuk (a hegyes végét nem kell levágni, kifejezetten finom), majd egy kis olívaolajjal összeforgatva sózzuk, borsozzuk és sütőpapírral borított tepsin, 200 fokon 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük. Hihetetlen finom! Még az is szeretni szokta, aki nem szereti a babot! 

img_6737_1.JPG

Hozzávalók a joghurtos mártogatóshoz:

  • 2 dl görög joghurt
  • só, bors
  • citrom
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 1-2 gerezd fokhagyma 

A joghurtba belereszeljük a fokhagymát, fűszerezzük, majd hozzáfacsarunk egy kis citromlevet és beleszórjuk az apróra vágott petrezselymet. Kész is! 

img_6723.JPG

Fotók: Fördős Péter

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr137693940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása