Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Müzliszelet házilag

2015. szeptember 25. - HZsuzsi84

img_5814.JPG
Bolti müzliszeletet gyakorlatilag sosem veszek, mert annyira édesek, hogy őrület. Sokkal gazdaságosabb is házilag készíteni, meg aztán ízlés szerint variálhatjuk mi kerül bele.

Az alap a zabpehely, ami mellé gyakorlatilag bármilyen magot vagy aszalt gyümölcsöt tehetünk, vagy akár puffasztott gabonát. Jól záródó fém dobozban sokáig eláll, sőt, nem is frissen a legjobb, hanem néhány nap állás után. Az enyémbe most zabpehely, kókuszreszelék, napraforgómag, lenmag, kevés pisztácia és aszalt áfonya került.

Gyerekeknek tízóraira, vagy uzsonnára tökéletes energialöket. 

Lehet csak mézzel csinálni, akkor egészségesebb, én mézzel és barnacukorra/nádcukorral vegyesen szoktam, akkor mélyebb karamellesebb íze lesz, én azt szeretem. 

Hozzávalók (kb. 18 db-hoz, az enyém elég vastag lett, ha még nagyobb tepsibe terítem, akkor vékonyabb és még több felé lehet vágni)

  • 300 g zabpehely (én aprószeműt használtam) 
  • 50 g napraforgó mag
  • 50 g lenmag
  • 50 g kókuszreszelék
  • 50 g pisztácia
  • 150 g aszalt áfonya
  • 200 g vaj
  • 270 g méz
  • 150 g nádcukor/barnacukor
  • 1 tk. vaníliakivonat

A vajat és a mézet kíméletesen összeolvasztjuk, majd belekeverjük a cukrot is, addig keverjük, míg elolvad benne, hozzáadjuk a vaníliakivonatot, majd lezárjuk a lángot alatta. 

A szárazanyagokat összekeverjük, majd a mézes vajas cukros keverékkel  alaposan összeforgatuk. A ragacsos masszát sütőpapírral bélelt tepsibe (kb. 20x30 cm-es volt az enyém) nyomkodjuk. 160 fokos sütőben kb. 35-40 perc alatt aranybarnára sütjük, ha nagyon pirulna a teteje, akkor sütés közben letakarjuk egy alufóliával. Mivel nyers dolog nem igazán van benne, így amint szép a színe már kész is. Kihűtjük, majd éles késsel tetszőleges méretű hasábokat vágunk belőle. Akár az aljukat olvasztott csokiba is lehet mártani, ha halmozni akarjuk az élvezeteket. 

img_5817.JPG

img_5819.JPG

img_5815.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr407820198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2015.09.26. 21:11:18

Megnéztem egy random müzliszelet összetételét, 21% cukrot ír. Te beledobsz kb. 30%-ot (a méz cukrával együtt számolva), + még az aszalt gyümölcs is szépen kiegészíti, és azt mondod, hogy a bolti túl édes???

HZsuzsi84 2015.09.26. 21:13:51

@bm613: nekem nincs most kéznél bolti müzliszelet, de érzésre azok mindig nagyon édesek, ez meg egyáltalán nem volt túl édes. a méz azért jóval kevésbé az "cukros" ízt (és egészségesebb is), mint a glükóz szirup, ami a boltiakban szokott lenni, lehet hogy azért. Viszont mivel a méz drága, a boltiakban tuti nincs ilyen arányban.

HZsuzsi84 2015.09.26. 21:31:38

@bm613: MOst én is megnéztem egy random fajtát (Cerbona áfonyás, 100g-ból 42 g cukor (és még csak nem is méz). No comment... :)
süti beállítások módosítása