Gasztronómiai kalandozások Horváth Zsuzsi konyhájából, főzés-sütés szenvedéllyel, könnyedén!

RozéKacsa

Nagyon csokis, nagyon kókuszos

kókuszos csokis süti Oxfordból

2015. március 10. - HZsuzsi84

img_2675.JPG

Az apósom pár éve tett egy kis utazást az Oxfordi College-ok környékén, és onnan hozott nekem három kis szakácskönyvet. Kis füzetek valójában, ételfotó egyáltalán nincs bennük, csak 19.sz-i angol festők képei, nagyon szépek. Az alábbi recept a "Kedvenc csokis receptek" között volt. 

img_3019.JPG

A hozzávalók angolszász mértékegységekben vannak megadva, de a végén mindennek ott van a váltószáma, így könnyen átszámolhatóak a mennyiségek. 

Hozzávalók (a század pontosságú számokat írom, aztán mindenki kerekítsen nyilván a mérlege pontosságának megfelelően) 

  • 6 oz = 172,5 g liszt
  • 1,5 oz = 43,125 g kakaópor
  • 1 tk. sütőpor
  • 3 oz = 86,25 g kókuszreszelék
  • 3 oz = 86,25 g vaj
  • 3 oz = 86,25 g kristálycukor
  • 1 tojás
  • 1/4 pint = 145 ml tej
  • a tetejére: 40 g étcsoki + ugyanennyi cukor + pici víz összeolvasztva, kókuszreszelék 

Keverjük össze a lisztet, a kakaóport, a sütőport és a kókuszreszeléket (én tettem bele egy csipet sót is, mint minden süteménybe). Egy másik tálban a puha vajat keverjük habosra a cukorral, majd üssük hozzá a tojást. A tejjel felváltva adjuk hozzá a száraz hozzávalókat, majd egy kivajazott kilisztezett formába (a recept tortaformát ír, de én szögletes tepsibe tettem (kb. 20x25 cm-es).  160 fokon, a recept szerint 1 és negyed órán át sütjük, de nekem nem volt fél óra sem és elkészült... ezt nem igazán értettem, rommá égett volna, ha sütöm 75 percig... 

Rácsra borítjuk hűlni, majd a tetejét csokis mázzal vonjuk be, a recept szerint kétszer annyi cukor kell hozzá, mint csoki, és egy pici, víz, de én maradtam az 1:1 aránynál, nem akartam annyira édeset. Majd megszórjuk a tetejét kókuszreszelékkel és ha a csoki megdermedt, akkor szeleteljük. Elég ütős, de frissen nagyon finom, pár nap alatt viszont kiszárad, szóval ne tartogassátok! :)

Tipp: én ennek a sütinek is (de ha brownie-t sütök pl. akkor is) levágtam a széleit, és kis kockákra vágva egy zacskóban a mélyhűtőbe tettem. Jól jön pohárdesszertek, krémek alapjaként, vagy nyáron akár egy fagyikehely tetejére (a textúrák végett) 

img_2680.JPG

Ha tetszett a recept, kövesd a RozéKacsa Facebook oldalát,hogy minden friss posztról elsőként értesülj! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozekacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr457252903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása